Podmínky zapůjčení
Všeobecné obchodní podmínky
- Obecné
- Tyto všeobecné podmínky (dále jen VP) upravují ve smyslu § 1751 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku vztahy mezi společností Michko Group s.r.o. jako pronajímatelem a dodavatelem (dále jen dodavatelem) a nájemcem a odběratelem (dále jen zákazníkem) při podnikatelském pronájmu věcí movitých a veškerých služeb s tím souvisejících. VP se stávající součástí smlouvy o nájmu/rámcové smlouvy o nájmu, jestliže smluvní strany s nimi souhlasí a prohlásí je takto jako součástí smlouvy. Pronajímatel a nájemce se zavazují při plnění smluvních povinností z výše uvedených smluv postupovat v souladu s těmito VP. Případné vlastní podmínky třetích osob tj. nájemců, odběratelů a jiných smluvních stran (dále jen „zákazník“) se nepoužijí, a to ani, kdyby na ně zákazník ve své korespondenci a svých podkladech výslovně odkazoval. Nájemcem je společnost nebo osoba, která převezme do svého krátkodobého užívání od spol. MICHKO GROUP s. r. o. předmět nájmu (dále také zákazník).
- Předmět nájmu je pracovní stroj, zařízení nebo nářadí uvedené ve smlouvě, včetně veškerých jeho součástí, příslušenství, event. spotřebního materiálu (sekáče, kotouče, vrtáky) a provozních náplní. Provozní náplně (zejm. paliva a příp. spotř. materiál) uvedené výslovně ve smlouvě jako určené ke spotřebě, nejsou předmětem nájmu a nájemcem budou uhrazeny zvlášť nebo doplněny do původního množství.
- Dohoda o pronájmu zboží spol. MICHKO GROUP s. r. o. (dále jen „předmět nájmu) vzniká dnem jejího podpisu zákazníkem a spol. MICHKO GROUP s. r. o. a nabývá účinnosti: - při osobním vyzvednutí předmětu nájmu v okamžiku, kdy si zákazník předmět nájmu u spol. MICHKO GROUP s. r.
- převezme, - při zaslání předmětu nájmu v okamžiku, kdy je předmět nájmu předán spol. MICHKO GROUP s. r. o. prvnímu přepravci za účelem jeho přepravy k zákazníkovi.
- Nájemce prohlašuje, že konkrétní smlouvu o nájmu je oprávněn - vyjma samotného nájemce - podepsat i osoba jím zmocněná, případně osoba uvedená v § 430 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku nebo osoba, o které je s ohledem na předchozí praxi mezi smluvními stranami pronajímateli zřejmé, že je v pracovním či obdobném vztahu vůči nájemci a nájemce současně prohlašuje, že jednání takové osoby jej zavazuje (dále jen zmocněná osoba).Nájemce akceptací těchto všeobecných podmínek bere na vědomí a souhlasí s tím, že pronajímatel není povinen zjišťovat oprávněnost třetí osoby k podpisu smlouvy a nájemce/zákazník za tuto osobu plně odpovídá jako by jednal sám.
2. Rezervace
Spol. MICHKO GROUP s. r. o. nabízí zákazníkům možnost předběžné rezervace na dohodnutý termín. Vyhrazuje si právo neposkytnutí zařízení k pronájmu, pokud k tomu má závažné důvody, za které je považován např. nevyhovující technický stav nebo nedodržení dohodnutého termínu vrácení zařízení při předchozím pronájmu.
3. Ukončení smlouvy
3.1 Smlouva o pronájmu zboží spol. MICHKO GROUP s. r. o. skončí uplynutím sjednané doby nájmu nebo dohodou smluvních stran, dále výpovědí při nájmu uzavřeném na dobu určitou v případě, že kterákoliv ze smluvních stran poruší své povinnosti dle uzavřené nájemní smlouvy, pronajímatel má právo vypovědět smlouvu uzavřenou na dobu určitou v případě, že ze strany nájemce nebude uhrazena jakákoliv vyfakturovaná částka v termínu splatnosti či její část, v případě, že nájemce užívá předmět nájmu takovým způsobem, že hrozí jeho zničení či poškození. Výpovědní lhůta činí 1 týden ode dne jejího doručení. V případě nájmu sjednaného na dobu neurčitou končí nájem též výpovědí s výpovědní dobou jednoho měsíce ode dne, kdy dojde k doručení výpovědi druhé ze smluvních stran. Před uplynutím sjednané doby nájmu je spol. MICHKO GROUP s. r. o. oprávněna od smlouvy o pronájmu jednostranně odstoupit v případě, že se zákazník dostane do prodlení z důvodu neplacení sjednaného nájemného řádně a včas, nebo v případě, že ze strany nájemce dojde k poškození, zničení, ztrátě či odcizení předmětu pronájmu, dále v případě prohlášení konkurzu, zastavení práce v podniku zákazníka, nebo v případě vstupu zákazníka do likvidace nebo, je-li zákazník fyzická osoba v případě ztráty způsobilosti k právním úkonům. Účinky odstoupení nastávají okamžikem doručení písemného rozhodnutí o odstoupení od smlouvy o pronájmu zákazníkovi. Odstoupením od smlouvy o pronájmu není dotčen nárok spol. MICHKO GROUP s. r. o. na úhradu sjednaného nájemného resp. jeho alikvotní části za dobu trvání nájmu, ani nárok na náhradu škody, úhradu nákladů a úroků vzniklých v souvislosti s užíváním předmětu nájmu zákazníkem, a to i za dobu časově následující po odstoupení od smlouvy, a to až do okamžiku vrácení předmětu nájmu zpět do dispozice spol. MICHKO GROUP s. r. o.
3.2 V případě odstoupení od smlouvy o pronájmu je spol. MICHKO GROUP s. r. o. oprávněna kdykoliv, a to i bez předchozí-ho oznámení, odebrat předmět nájmu zákazníkovi. Zákazník je povinen poskytnout spol. MICHKO GROUP s. r. o. součinnost tak, aby předmět nájmu mohl být spol. MICHKO GROUP s. r. o. převzat nejpozději ve lhůtě do dvou dnů od data odstoupení od smlouvy. Zákazník souhlasí, aby si spol. MICHKO GROUP s. r. o. zjednala přístup k předmětu nájmu. Spol. MICHKO GROUP s. r. o. neodpovídá za škodu, kterou utrpí zákazník nebo třetí osoba v souvislosti s odebráním zboží, příp. ukončením nájemní smlouvy.
4. Odpovědnost
Spol. MICHKO GROUP s. r. o. nenese odpovědnost za škodu vzniklou zákazníkovi z důvodu pozdního dodání předmětu nájmu nebo z důvodu dodání předmětu nájmu ve stavu nezpůsobilém jeho užití. V případě vady předmětu nájmu (vzniklé předchozím pronájmem zboží) nebo v případě, že zákazníkem objednané zboží není k dispozici skladem, spol. MICHKO GROUP s. r. o. si vyhrazuje právo na dodání jiného předmětu nájmu obdobných parametrů a výkonových charakteristik. Spol. MICHKO GROUP s. r. o. není odpovědná za jakoukoliv škodu, ztrátu nebo zničení předmětu nájmu předaného zákazníkovi. Není odpovědná ani za následky nebo nepřímé ztráty a škody včetně ztrát zisků, i když vznikly následkem nebo v souvislosti s nájmem a používáním předmětu nájmu. Spol. MICHKO GROUP s. r. o. neodpovídá za dosažení výkonových parametrů předmětu nájmu, případně skryté vady materiálů ani za dílenské zpracování předmětu nájmu. Pokud nemůže zákazník předmět nájmu používat z důvodu nezaviněné poruchy předmětu nájmu nebo jeho vady, má zákazník právo žádat snížení/slevu/prominutí nájemného, do konce ujednané doby nájmu, jinak toto právo zanikne.
5. Nájemné
5.1 Nájemné uvedené v ceníku strojů spol. MICHKO GROUP s. r. o. je stanoveno na bázi denní sazby (užití v rámci jednoho dne v rozsahu 8 motohodin). V případě překročení sjednané doby pronájmu vzniká spol. MICHKO GROUP s. r. o. nárok na zaplacení příplatku (1/8 denní sazby za 1 překročenou Mth).Nájemné uvedené v ceníku nezahrnuje DPH, údržbu, pohonné hmoty, maziva ani dopravu. Povinnost úhrady nájemného vzniká za každý kalendářní den užití předmětu nájmu, tj. i za dny pracovního volna a pracovního klidu. Nájemné za užití předmětu nájmu v průběhu víkendu (víkendem se pro tyto účely rozumí doba od pátku 14.00 hodin do pondělí 9.00 hodin) se účtuje jako užití v rozsahu dvou dnů. V případě zájmu zákazníka o pronájem stroje po dobu delší než 8 týdnů mu bude výše nájemného sdělena na dotaz. V případě pronájmu stroje na dobu 1 dne je zákazník oprávněn předmět nájmu užívat po dobu 24 hodin od okamžiku vzniku pronájmu (bod 1.3 obchodních podmínek) za předpokladu, že následující den je pracovním dnem. V opačném případě skončí doba pronájmu stroje ve stejný den, kdy pronájem vznikl. Zákazník je povinen zaplatit sjednané nájemné při vrácení předmětu nájmu provozovně spol. MICHKO GROUP s. r. o., ve které byl předmět nájmu zákazníkem převzat. Ceny nájemného uvedené v ceníku strojů spol. MICHKO GROUP s.
- o. byly kalkulovány na základě skutečností existujících v době zpracování ceníku, mají pouze informativní charakter a při uzavírání smlouvy o pronájmu nejsou pro spol. MICHKO GROUP s. r. o. závazné. Sjednaná cena nájmu je uvedena v nájemní smlouvě. Zákazník podpisem smlouvy o nájmu nebo faktickým zapůjčením věci akceptuje cenu nájmu. Nájemné je pronajímatel nájemci oprávněn vyúčtovat po vrácení předmětu, pokud se jedná o nájem přesahující dobu jednoho měsíce, bude cena pronájmu vyúčtována formou měsíčních faktur, vystavených nájemci se zdanitelným plněním vždy k poslednímu dni v příslušném kalendářním měsíci se splatností faktury 14 dní ode dne uskutečnění zdanitelného plnění, případně do 14 dnů ode dne jejího vystavení, bude-li vystavena později, než-li současně s datem uskutečnění zdanitelného plnění. Po vrácení věci pronajímatel dále vyúčtuje další náklady spojené s používáním předmětu nájmu (dopravné, spotřebu PHM, sankce, případně vzniklou škodu).
Při vyúčtování konkrétní spotřeby pohonných hmot (dále jen PHM) je vycházeno z údajů uvedených v uzavřené smlouvě o nájmu, konkrétně ze stavu PHM – počtu litrů pohonné hmoty, které měl předmět natankovaný ke dni uzavření smlouvy o nájmu, přičemž cena 1 l PHM činí 40 Kč. Zákazník se zavazuje uhradit pohonné hmoty v rozsahu stavu PHM uvedeného v nájemní smlouvě vynásobeného sjednanou cenou za 1 litr PHM, nedohodnou-li se účastníci jinak. Reklamaci fakturované částky je nájemce oprávněn provést nejpozději do konce toho kalendářního měsíce, v němž nastala splatnost faktury, pokud splatnost faktury nastane ve druhé polovině toho kterého kalendářního měsíce, prodlužuje se reklamační nárok nájemce o dalších 15 dní ode dne splatnosti. V případě, že v této lhůtě nevyužije nájemce svého práva k vrácení faktury, jeho nárok na pozdější reklamaci faktury zaniká.
5.2 Spol. MICHKO GROUP s. r. o. si vyhrazuje právo jednostranným rozhodnutím upravit výši sjednaného nájemného, jestliže se změní faktory rozhodné pro kalkulaci výše nájemného. K těmto faktorům patří, mimo jiné, změna cen přepravného, dovozních a vývozních cel nebo jiných odvodů nebo daní v tuzemsku a cizině, mezd, platů, sociálních nákladů a změny směnného kurzu. Při změně ceny za servis je pronajímatel povinen tuto změnu písemně ohlásit zákazníkovi, a to minimálně 30 dní před účinností změny ceny.
V případě, že zákazník nesouhlasí se změnou ceny písemně mu oznámenou dodavatelem, je oprávněn vypovědět Smlouvu o nájmu, a to ve lhůtě 30 dní ode dne doručení oznámení o změně ceny. V této lhůtě musí být výpověď smluvního vztahu písemně doručena dodavateli. V takovém případě až do ukončení smluvního vztahu výpovědí ze strany zákazníka nemá zákazník povinnost hradit změněnou cenu.
5.3 V případě prodlení nájemce s úhradou ceny nájmu, dalších nákladů vzniklých v souvislosti s pronájmem věci (dopravné při dodávání zboží, spotřeba PHM, smluvní pokuty či úroky z prodlení, či případně vzniklá škoda) pronajímateli dle provedené fakturace, se nájemce zavazuje zaplatit pronajímateli smluvní pokutu ve výši 0,2% z fakturované částky včetně DPH za každý den trvání prodlení. Prvním dnem prodlení je den následující po datu splatnosti faktury. Tím není dotčeno právo nájemce na úhradu zákonného úroku z prodlení.
6. Kauce
Nebylo-li písemně dohodnuto jinak, je zákazník povinen složit za každý pronájem zboží kauci. Kauce je spol. MICHKO GROUP s. r. o. stanova ve výši přiměřeně odpovídající době pronájmu a hodnotě předmětu nájmu. V případě nepředložení dokladů totožnosti si spol. MICHKO GROUP s. r. o. vyhrazuje právo požadovat kauci v plné výši smluvní ceny předmětu nájmu. Zákazník bere na vědomí, že kauce není účelově určena jako záloha na nájemné. Ke dni ukončení smlouvy o pronájmu je spol. MICHKO GROUP s. r. o. oprávněna započítat kauci proti svým pohledávkám za zákazníkem existujícím ke dni skončení nájmu. Budou-li ze strany zákazníka veškeré závazky vyplývající ze smlouvy o pronájmu zboží řádně a včas uhrazeny, bude složená kauce neprodleně zákazníkovi vrácena.
7. Povinnosti zákazníka
7.1 Za účelem vyloučení problémů je zákazník povinen zkontrolovat předmět nájmu bezodkladně po jeho převzetí. Vyskytnou-li se vady, nedostatky nebo jiné stížnosti, je zákazník povinen:
- ihned telefonicky, faxem nebo e-mailem kontaktovat spol. MICHKO GROUP s. r. o.. Použitím předmětu nájmu zaniká právo na uplatnění vad, - musí-li být předmět nájmu přivezen dopravou MICHKO GROUP s. r. o., příp. třetí osobou zpět do spol. LIPA-TECH s. r. o., bude zkontrolován tam. Převzetí předmětu nájmu dopravou spol. MICHKO GROUP s. r. o. nebo třetí osobou se za takovou kontrolu nepovažuje. Jestliže by chtěl být zákazník kontrole přítomen, musí to oznámit předem, tj. při objednávce, aby mohl být stanoven termín kontroly (do 24 hodin po dovezení zboží zpět). Bude-li zjištěna škoda, ztráta, opomenuté čištění nebo špatné zabalení, aniž by byl při tom zákazník přítomen, je kontrola spol. MICHKO GROUP s. r. o. závazná. Spol. MICHKO GROUP s. r. o. sdělí toto písemně do 10 dnů (víkendy a svátky nepočítaje) poté, co bude předmět nájmu vrácen zpět spol. MICHKO GROUP s. r. o.. Spol. LIPA-TECH s. r. o. může pak zařídit neprodleně opravu nebo výměnu a vyúčtovat zákazníkovi všechny náklady,
- poškozený předmět nájmu případně jednotlivé části, které nemohou být opraveny, budou dány zákazníkovi k dispozici nejpozději do 30 dnů od vyúčtování náhrady škody.
- Zákazník se zavazuje vrátit předmět nájmu společnosti MICHKO GROUP s. r. o. ve sjednaném termínu a ve stavu v jakém se nacházel při jeho převzetí zákazníkem. Zákazník je povinen vrátit předmět nájmu čistý, roztříděný a zabalený stejným způsobem jako při jeho převzetí. V případě nedostatečného roztřídění či vyčištění předmětu nájmu, budou zákazníkovi vyúčtovány náklady spojené s roztříděním popř. čištěním předmětu nájmu.
- Zákazník se zavazuje umožnit spol. MICHKO GROUP s. r. o. kdykoliv přístup k předmětu nájmu. Zákazník se zavazuje odmítat jakékoliv nároky týkající se předmětu nájmu uplatněné třetími osobami vůči zákazníkovi či MICHKO GROUP s. r. o.. O takovýchto, ze strany třetích osob, vznesených nárocích se zákazník zavazuje bezodkladně písemně informovat spol. MICHKO GROUP s. r. o.. Zákazník je oprávněn dát předmět nájmu do podnájmu nebo umožnit jeho užití třetí osobou výlučně na základě předchozího písemného souhlasu spol. MICHKO GROUP s. r. o.. Zákazník je oprávněn předmět nájmu přepravit nebo nechat přepravit výlučně na adresu uvedenou ve smlouvě o pronájmu. Přepravit předmět nájmu na jinou adresu může pouze se souhlasem spol. MICHKO GROUP s. r. o.. V případě porušení této povinnosti má právo spol. MICHKO GROUP s. r. o. požadovat smluvní pokutu ve výši 10.000 Kč.
Zákazník nebo třetí osoba jsou povinni neprodleně informo-vat spol. MICHKO GROUP s. r. o. o jakémkoliv úkonu v důsledku kterého by movité nebo nemovité věci zákazníka nebo třetí osoby, případně předmět nájmu, mohly být zabaveny nebo v důsledku kterého by jakýmkoliv způsobem mohla být omezena nebo dotčena vlastnická práva spol. MICHKO GROUP s. r. o. k předmětu nájmu.
- Zákazník nesmí bez souhlasu MICHKO GROUP s. r. o. provádět jakékoliv zásahy do konstrukce předmětu nájmu, nesmí demontovat a případně opravovat části předmětu nájmu. Zákazník je povinen po celou dobu pronájmu dodržovat pokyny a denně provádět úkony popsané v návodu k obsluze. Servisní technik spol. MICHKO GROUP s. r. o. je oprávněn namátkově kontrolovat stav údržby v místě nasazení předmětu nájmu. Zákazník není oprávněn provádět jakoukoliv manipulaci s počítadlem motohodin. Zákazník je povinen okamžitě ohlásit spol. MICHKO GROUP s. r. o. poruchu počítače motohodin s uvedením stavu počítače a času, kdy k poruše došlo.
- Obsluhu předmětu nájmu mohou vykonávat pouze kvalifikovaní pracovníci s obecnou znalostí norem a předpisů souvisejících s bezpečností práce, hygienou práce a dalšími předpisy, které mohou být vzhledem k charakteru předmětu nájmu na jeho provoz vztaženy (v případě, že pro práci s předmětem nájmu jsou státním orgánem předepsaná určitá oprávnění, je zákazník povinen zajistit, aby pracovníci obsluhující předmět nájmu byli veškerými potřebnými a platnými oprávněními vybaveni).
8. Poškození a ztráta
8.1 Škody, které na předmětu nájmu vzniknou během doby pronájmu, musí být zákazníkem ohlášeny spol. MICHKO GROUP s. r. o. bezodkladně po jejich zjištění, nejpozději však do 24 hodin od jejich vzniku. V případě prodlení nájemce s ohlášením vady, zničení, poškození předmtu pronájmu ve lhůtě 24 hodin od zjištění vady, zničení, poškození předmětu pronájmu je pronajímatel oprávněn účtovat nájemci smluvní pokutu ve výši 10% z celkové výše nájemného za každý den prodlení nájemce s ohlášením vady, zničení, poškození předmětu pronájmu. Zákazník je povinen nahradit škodu vzniklou na předmětu nájmu, která je uvedena v konkrétní smlouvě o nájmu, a s níž nájemce podpisem nájemní smlouvy vyslovuje svůj souhlas. V případě, že pořizovací cena věci není uvedena v konkrétní nájemní smlouvě, je pořizovací cenou cena, kterou tato věc měla v době jejího zakoupení. Pořizovací cenu v takovém případě prokazuje pronajímatel předložením příslušných účetních dokladů. Nelze-li pořizovací cenu věcí určit dle účetních dokladů, sjednaly si smluvní strany, že při výpočtu výše škody budou vycházet z pořizovací ceny konkrétní věci, za kterou by bylo možno věc koupit v době ztráty, zničení, odcizení věcí. Zničením věci účastníci tohoto smluvní vztahu shodně definují jako stav věci, který činí věc neupotřebitelnou původnímu účelu. Při jiném poškození věci se pro určení výše škody bude vycházet z ceny opravy. V případě, že bude věc neopravitelná nebo opravitelná jen obtížně, tj. do částky vyšší než-li 50% z pořizovací ceny nebo pouze za použití neoriginálních náhradních dílů, pak se účastníci dohodli, že pronajímatel je oprávněn vyúčtovat škodu ve výši pořizovací ceny uvedené ve smlouvě o nájmu či prokázané pronajímatelem nebo pořizovací ceny, za kterou by bylo možno věc koupit v době poškození.
Do doby úhrady náhrady škody je spol. MICHKO GROUP s. r. o. oprávněna účtovat nájemné a zákazník se zavazuje toto nájemné platit. Totéž platí pro případ vzniku škody na jednotlivých dílech nebo příslušenství předmětu nájmu.
8.2 V případě, že po ztrátě předmětu nájmu zákazníkem dle předchozího odstavce dojde k následnému nálezu a vrácení předmětu nájmu zákazníkem zpět spol. MICHKO GROUP s. r. o., je zákazník povinen zaplatit nájemné za celou dobu, po kterou bylo zboží mimo dispozici a kontrolu pronajímateli.
Tato částka bude odečtena od zákazníkem zaplacené hodnoty předmětu nájmu, případný zůstatek bude zákazníkovi vyplacen bez zbytečného odkladu.
8.3 Spol. MICHKO GROUP s. r. o. neodpovídá za škody, které vznikly zákazníkovi v souvislosti s užitím předmětu nájmu. Zákazník je povinen poskytnout spol. MICHKO GROUP s. r. o. náležitou součinnost při obraně proti nárokům uplatněných třetími osobami vůči spol. MICHKO GROUP s. r. o. z titulu škod způsobených v souvislosti s užíváním předmětu nájmu zákazníkem.
8.4 Spol. MICHKO GROUP s. r. o. prohlašuje, že v zákonem stanovených případech sjednala a uzavřela zákonné pojištění pro případ odpovědnosti za škodu způsobenou provozem motorového vozidla. Nájemce je v případě způsobení škody třetí osobě v souvislosti s užitím předmětu nájmu povinen uhradit případné nároky, jež nejsou kryty pojistným plněním, a to zejména:
- nároky třetích osob na náhradu škody, která je obecně hrazena pojišťovnou z titulu výše uvedené pojistné smlouvy, avšak v konkrétním případě je dána výluka z pojistného plnění (např. způsobení škody při řízení motorového vozidla pod vlivem alkoholu nebo omamných látek, apod.),
- spoluúčast ve výši uvedené v pojistné smlouvě,
- škody nebo následky škod na podzemních nebo nadzemních vedeních nebo kabelech.
8.5 Bez ohledu na zavinění odpovídá zákazník společnosti MICHKO GROUP s. r. o. za škodu vzniklou ztrátou, odcizením, zničením nebo poškozením předmětu nájmu, jeho součástí nebo příslušenství. Zákazník se zavazuje učinit veškerá preventivní opatření proti krádeži předmětu nájmu za účelem splnění primární povinnosti vrátit předmět nájmu zpět spol. MICHKO GROUP s. r. o. ve stavu, v jakém jej od spol.
MICHKO GROUP
- r. o. do pronájmu převzal.
8.6 Zákazník nese nebezpečí ztráty nebo vzniku škody na předmětu nájmu po celou dobu pronájmu, tedy i při zákazníkem prováděné přepravě předmětu nájmu. Zákazník se zavazuje zabalit a naložit předmět nájmu přiměřeným způsobem odpovídajícím druhu zboží a způsobu přepravy předmětu nájmu. Předmět nájmu musí být pečlivě naložen, aby při přepravě nedošlo k jeho poškození posunutím nebo převržením nákladu. Spol. MICHKO GROUP s. r. o. nevykonává kontrolu korektnosti nakládky ve vztahu k přepravě, neboť kontrola předmětu nájmu probíhá ve spol. MICHKO GROUP s. r. o.. Vyžádá-li si zákazník při nakládce/vykládce předmětu nájmu služby zaměstnanců spol. MICHKO GROUP s. r. o., stane se tak zcela na vlastní nebezpečí zákazníka, případná škoda způsobená uvedenými osobami nezakládá postihová práva zákazníka vůči spol. MICHKO GROUP s. r. o..
8.7 Náklady spojené se zpracováním znaleckého posudku vyhotoveného na žádost spol. MICHKO GROUP s. r. o. za účelem stanovení výše škody, nákladů na opravu nebo uvedení předmětu nájmu do původního stavu (stav při převzetí předmětu nájmu zákazníkem) nese zákazník. Zákazník je srozuměn s tím, že při škodě na předmětu nájmu odhadnuté spol. MICHKO GROUP s. r. o. vyšší než 20.000 Kč, bude znalecký posudek vyhotoven na náklady zákazníka znaleckou kanceláří určenou dle rozhodnutí spol. MICHKO GROUP s. r. o.. Při škodě na předmětu nájmu odhadnuté spol. MICHKO GROUP s. r. o. částkou nižší než 20.000 Kč, vyhotoví posudek sama spol. LIPA-TECH s. r. o.. Takto stanovená výše škody vzniklé na předmětu nájmu je závazná.
- Vrácení
Nebude-li předmět nájmu vrácen spol. MICHKO GROUP s. r. o. neprodleně po uplynutí doby nájmu a nedošlo k prodloužení smlouvy, je zákazník povinen zaplatit spol. MICHKO GROUP s. r. o. smluvní pokutu ve výši dvojnásobku nájemného za každý den prodlení zákazníka s vrácením předmětu nájmu spol. MICHKO GROUP s. r. o. Nájemce je povinen vrátit předmět pronájmu nejpozději poslední den trvání nájmu dle konkrétní nájemní smlouvy, do konce pracovní doby pronajímatele, do jeho provozoven, není-li dohodnuto jinak. Tím není dotčeno právo pronajímatele na úhradu nájemného až do faktického vrácení předmětu nájmu.
Vrácení předmětu pronájmu prokazuje nájemce dokladem o vrácení, který na jeho žádost vyhotoví pronajímatel.
10. Přeprava
10.1 Jestliže se spol. MICHKO GROUP s. r. o. a zákazník dohodnou, že předmět nájmu bude zákazníkovi dodán nebo u něj vyzvednut, je zákazník povinen poskytnou náležitou součinnost při nakládce nebo vykládce předmětu nájmu v dohodnutém místě, ledaže by se strany písemně dohodly jinak. Nezajistí-li zákazník náležitou součinnost při nakládce nebo vykládce předmětu nájmu, je povinen společnosti MICHKO GROUP
- r. o. uhradit náklady takto vzniklé. Dále se zákazník/nájemce zavazuje pronajímateli uhradit veškeré náklady spojené s dopravou do místa určení. Pokud je ve smlouvě o nájmu uveden způsob dopravy „MICHKO GROUP“, je pronajímatel oprávněn vyúčtovat dopravu ze své provozovny/pobočky (Rent Division) uvedené v nájemní smlouvě na místo konkrétní stavby uvedené ve smlouvě a zpět v částce 45 Kč za 1 km jízdy bez DPH. Dále je pronajímatel oprávněn vyfakturovat nájemci naložení/vyložení stroje v částce 500 Kč za nakládku a 500 Kč za složení předmětu pronájmu na místě určení, kdy vyložení a naložení je součástí položky doprava. Při dopravě externími dopravci bude účtováno dopravné dle částky vyúčtované tímto dopravcem.
10.2 Přepravu předmětu nájmu zajišťuje spol. MICHKO GROUP s. r. o. v době mezi 7.00 a 16.00 hodinou. Požádá-li zákazník o dovoz nebo odvoz předmětu nájmu v určitou dohodnutou dobu, bude mu společností MICHKO GROUP s. r. o. účtován příplatek ve výši 50 % běžných nákladů na dopravu předmětu nájmu. Spol. MICHKO GROUP s. r. o. dodává předmět nájmu výlučně do výšky přízemí. Zákazník je povinen zajistit, aby ve sjednaném místě a termínu dodávky předmětu nájmu byla přítomna osoba zmocněná zákazníkem k převzetí předmětu nájmu. Pokud nájemce neoznačí osobu, které má být věc předána, má se za to, že k převzetí je oprávněna jakákoliv osoba nacházející se v provozovně nájemce na určeném místě dodání. V případě, že na místě dodávky nebude moci pronajímatel zboží předat, je pronajímatel oprávněn odvézt předmět nájmu zpět. Náklady takto vzniklé nese zákazník. V případě sporu o to, zda předmět nájmu byl spol. MICHKO GROUP s. r. o. dodán řádně a včas, spočívá důkazní břemeno na straně zákazníka.
10.3 Dohodnou-li se strany, že společnost MICHKO GROUP s. r. o. předmět nájmu od zákazníka odveze, je zákazník povinen písemně sdělit nejméně 48 hodin předem (víkendy a svátky nepočítaje), že předmět nájmu je připraven k odvozu. Riziko ztráty, zničení či poškození předmětu nájmu nese zákazník až do okamžiku předání předmětu nájmu spol. MICHKO GROUP s. r. o., resp. třetí osobě sjednané spol. MICHKO GROUP s. r. o. k odvozu zboží.
10.4 Ve sjednaný den odvozu předmětu nájmu musí být předmět nájmu připraven od 8.00 hodin k převzetí spol. MICHKO GROUP s.
- o., tj. roztříděný, vyčištěný, uspořádaný a uložený na úrovni přízemí. Pro zachování kvality předmětu nájmu zůstává původní obalový materiál uložený u zákazníka. Nebude-li předmět nájmu připraven k přepravě řádně a včas, je zákazník povinen uhradit společnosti MICHKO GROUP s. r. o. dodatečně vzniklé náklady. Tyto náklady se nahrazují částkou ve výši odpovídající součtu nájemného za jeden den a dodatečných nákladů na dopravu předmětu nájmu.
10.5 Zákazník je povinen určit oprávněnou osobu, která ve smluvený den předá předmět nájmu spol. MICHKO GROUP s. r. o. k odvozu. Jestliže se tak nestane, je spol. MICHKO GROUP s. r. o. přesto oprávněná předmět nájmu odvézt. Pro případ sporu, zda byl předmět nájmu skutečně vrácen ve správném množství nebo řádném stavu, spočívá důkazní břemeno na straně zákazníka.
11. Úhrada
11.1 Úhrada nájemného probíhá v hotovosti při vrácení předmětu nájmu. Nájemné lze hradit rovněž bankovní převodem, úhradou faktury vystavené spol. MICHKO GROUP s. r. o.. Tyto faktury budou na žádost zákazníka opatřeny číslem objednávky, příp. jiným označením.
12. Spory
Všechny spory, které vzniknou na základě uzavřené smlouvy se společností MICHKO GROUP s. r. o., budou rozhodovány příslušným soudem podle českého práva.
13. Doručování
Je-li podle této smlouvy nutné doručit druhé smluvní straně písemnost poštou (zejména odstoupení od smlouvy), ujednaly si smluvní strany, že doručování se bude řídit postupem shodným pro doručování podle § 49, odst. 2, 3, písm. a), 4, 5 a 6 zák. č. 99/1963 Sb., občanského soudního řádu, podle něhož, nezastihne-li doručující orgán adresáta písemnosti, písemnost uloží v provozovně provozovatele poštovních služeb a adresátu zanechá vhodným způsobem písemnou zprávu, aby si písemnost vyzvedl. Nelze-li zanechat výzvu v místě doručování, vrátí doručující orgán písemnost odesílateli. Nevyzvedne-li si adresát písemnost ve lhůtě 10 dnů ode dne, kdy byla připravena k vyzvednutí, považuje se písemnost posledním dnem této lhůty za doručenou, i když se adresát o uložení nedozvěděl. Doručující orgán po marném uplynutí lhůty vhodí písemnost do domovní nebo jiné adresátem užívané schránky, ledaže odesílatel vyloučí vhození do schránky. Není-li takové schránky, písemnost se vrátí odesílajícímu účastníku. Smluvní strany výslovně prohlašují, že doručování je platné na adresy uvedené v této smlouvě nebo na adresu, kterou smluvní strana po uzavření smlouvy jako takovou písemně oznámila druhé straně. Dále je pronajímatel rovněž oprávněn zaslat jednotlivé faktury nájemci na jeho e-mailovou adresu či do jeho datové schránky, pokud má tuto zřízenu, přičemž v takovém případě si smluvní strany ujednávají, že se doručování bude řídit § 17 zák. č. 308/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů, kdy podle tohoto zákona dokument, který byl dodán do datové schránky, je doručen okamžikem, kdy se do datové schránky přihlásí osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodanému dokumentu s tím, že nepřihlásí-li se do datové schránky osoba podle odstavce 3 ve lhůtě 10 dnů ode dne, kdy byl dokument dodán do datové schránky, považuje se tento dokument za doručený posledním dnem této lhůty. V případě doručování faktur nebo písemností prostřednictvím e-mailu si smluvní strany shodně sjednaly za den doručení pracovní den následující po dnu odeslání faktury z e-mailové adresy pronajímatele na e-mailovou adresu nájemce.
14. Změna všeobecných podmínek
Smluvní strany se dohodly, že pronajímatel má, v přiměřeném rozsahu, právo na jednostrannou změnu, úpravu, doplnění těchto VP. V případě změny těchto VOPPNASF se dodavatel zavazuje oznámit změnu VP písemně zákazníkovi minimálně 60 kalendářních dní před účinností změny. V případě, že zákazník nesouhlasí se změnou těchto VP, je oprávněn vypovědět nájemní smlouvu, a to ve lhůtě 30 dní ode dne doručení oznámení o změně VP. V této lhůtě musí být výpověď smluvního vztahu písemně doručena dodavateli. V takovém případě až do ukončení smluvního vztahu výpovědí ze strany zákazníka nemá zákazník povinnost řídit se změněnými VP.
15. Ochrana osobních údajů
Pronajímatel se jakožto správce osobních údajů, které mu budou na základě této smlouvy nájemcem poskytnuty, zavazuje, že bude tyto osobní údaje zpracovávat v souladu s právními předpisy, zejména Nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES.
Právní základ pro zpracování
- Rámcová smlouva o podnikatelském nájmu věcí movitých
- Smlouva o nájmu věcí movitých
- Kupní smlouva
- Poskytování osobních údajů je povinností subjektu údajů – nájemce (dále jen „klient“), která vyplývá z výše zmíněné smlouvy.
Účel zpracování
Pronájem movitých věcí podle smlouvy uzavřené s klientem, koupě a prodej movitých věcí podle uzavřené smlouvy s klientem
Příjemci osobních údajů
- Orgány veřejné moci (např. dotčené správní orgány)
- Poskytovatelé údržby informačního systému
- Další příjemci dle potřeb a pokynů klienta
Doba zpracování osobních údajů
Osobní údaje budou zpracovávány po dobu platnosti výše zmíněné smlouvy a po dobu následujících pěti let a bude s nimi naloženo dle platné právní úpravy, zákona č. 499/2004 Sb. (zákon o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů) a Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (Nařízení GDPR).
Práva zákazníka/klienta
- Právo na přístup k osobním údajům znamená, že klient má právo od správce – pronajímatele získat informace o tom, zda zpracovává jeho osobní údaje, a pokud ano, o jaké údaje se jedná a jakým způsobem jsou zpracovávány. Klient má také právo, aby správce – pronajímatel bez zbytečného odkladu opravil na jeho žádost nepřesné osobní údaje, které se ho týkají. Neúplné osobní údaje má klient právo kdykoli doplnit.
- Právo na výmaz osobních údajů představuje jinými slovy vyjádřenou povinnost správce – pronajímatele zlikvidovat osobní údaje, které o klientovi zpracovává, pokud jsou splněny určité podmínky a klient o to požádá.
- Klient má právo, aby správce – pronajímatel v určitých případech omezil zpracování jeho osobních údajů. Proti zpracování, které je založeno na oprávněných zájmech správce – pronajímatele, třetí strany nebo je nezbytné pro splnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci, má klient právo kdykoli vznést námitku.
- Právo na přenositelnost údajů dává klientovi možnost získat osobní údaje, které správci poskytl, v běžném a strojově čitelném formátu. Tyto údaje může následně předat jinému správci, nebo pokud je to technicky možné, žádat, aby si je správci předali mezi sebou.
- Právo kdykoli odvolat souhlas se zpracováním osobních údajů se neuplatní, jelikož osobní údaje klienta jsou zpracovávány z důvodu plnění smlouvy uzavřené s klientem, nikoli na základě souhlasu se zpracováním.
- V případě, že bude klient jakkoli nespokojen se zpracováním svých osobních údajů prováděné správcem – pronajímatelem, může podat stížnost přímo jemu, nebo se obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů. Více informací o právech klienta je k dispozici na internetových stránkách Úřadu pro ochranu osobních údajů. (https://www.uoou.cz/6-prava-subjektu-udaj/d-27276)
V Praze dne 1.10.2024